FAQ

JUROP is duidelijk, deskundig en betaalbaar. Maar als ik toch nog een vraag heb?

Hieronder vind je antwoorden op veel gestelde vragen. Staat het antwoord op jouw vraag er niet tussen? Doorloop de check en laat JUROP contact met je opnemen om het te bespreken.

Algemeen

Wanneer je de online check doorloopt en je gegevens achterlaat dan zal JUROP contact met je opnemen en de mogelijkheden met je bespreken. Wanneer je klant bent van JUROP zal je ook telefonisch of via de email contact op kunnen nemen met de behandelaar van je zaak.

Ja dat is zeker mogelijk. Vanaf het moment dat je klant bent bij JUROP krijg jij het persoonlijke e-mailadres van de behandelaar van jouw zaak. Je kunt jouw behandelaar dus gewoon per email bereiken.

Jazeker. JUROP is telefonisch bereikbaar vanaf het moment dat je contact heb gehad naar aanleiding van de door jou achtergelaten gegevens bij de online check.

 

De formule van JUROP is erop gericht om deskundige juridische bijstand te verlenen tegen een aantrekkelijke prijs. Om dit mogelijk te maken is er voor gekozen om efficiënt te zijn en niet van een telefooncentrale gebruik te maken. Echter wanneer jij klant bent van JUROP krijg je altijd de directe contactgegevens van jouw behandelaar en is die direct voor je bereikbaar.

Ja, JUROP werkt aan jouw dossier samen met jou. Dit betekent dat wanneer er brieven, e-mails of andere correspondentie van andere partijen bij JUROP binnen komen deze naar je doorgestuurd worden. Zo ben jij altijd op de hoogte van de ontwikkelingen in jouw zaak.

 

Werk gerelateerde vragen

Elke situatie is uniek. Doorloop de online check en laat je gegevens achter en JUROP bespreekt de mogelijkheden met je.

Jazeker, goede informatie en tijdig hulp in roepen zorgt er vaak voor dat er problemen worden voorkomen. Het kan dus zeer verstandig zijn om tijdig hulp van JUROP in te roepen.

JUROP begrijpt heel goed dat het in sommige situaties niet goed werkt wanneer er direct contact met de werkgever opgenomen wordt. Dit zal dan ook nooit zonder overleg gedaan worden. Misschien is het helemaal niet nodig en kun je het persoonlijk advies van JUROP gebruiken om je werkgever te overtuigen.

Nee, in veruit de meeste gevallen is het niet nodig om naar de rechter te gaan. Een persoonlijk advies kan al voldoende zijn om het geschil op te lossen. Procederen is een middel, geen doel op zich en wordt dus niet gedaan als het niet noodzakelijk is.

Uitkering gerelateerde vragen

Een bezwaartermijn is een fatale termijn waarmee wordt bedoeld dat er na die datum geen bezwaar meer gemaakt kan worden. Echter kunnen er omstandigheden zijn die maken dat er wel mogelijkheden zijn. Twijfel je hier over? Doorloop de online check, laat je gegevens achter en JUROP bespreekt de mogelijkheden met je.

Nee, als je hulp nodig hebt bij het doen van een aanvraag kun je contact opnemen met de instantie waar de aanvraag gedaan moet worden.

Er zijn verschillende instanties die gaan over verschillende uitkeringen. Zo kan je met de WW-uitkering, Ziektewetuitkering of WIA-uitkering te maken hebben met het UWV. Valt een bijstandsuitkering onder de Gemeente en gaat de SVB over je AOW.

JUROP kan je bijstaan in bezwaarprocedures bij de Gemeente, het UWV of de SVB. Het hangt af van het soort uitkering waar het bezwaar gemaakt zal moeten worden. Twijfel je hier over? Doorloop de online check, laat je gegevens achter en JUROP bespreekt de mogelijkheden met je.

Het wegvallen van inkomsten is een groot probleem De vaste lasten moeten natuurlijk wel “gewoon” betaald worden. In dit soort gevallen kan er naast het bezwaar of beroep bij de rechter om een voorlopige voorziening gevraagd worden. Er wordt dan aan de rechter gevraagd om te bepalen dat de instantie u een voorschot moet verstrekken en u uw rekeningen kunt voldoen.

Ja, JUROP werkt ook op pro deo basis en is aangesloten bij de Raad voor Rechtsbijstand. Kijk voor meer informatie bij Wat kost het.

Vragen over onze werkwijze

Nee, de werkwijze van JUROP is zo ingericht dat door alle stappen te doorlopen het maximale resultaat behaald kan worden. Wanneer er een stap overgeslagen zou worden dan is de kans groot dat er belangrijke informatie ontbreekt of een snelle oplossing niet meer mogelijk is.

Het is vooraf niet mogelijk om aan te geven hoeveel tijd een bepaalde stap in beslag zal nemen. Soms gaat het heel snel en soms kost het meer tijd om tot een oplossing te komen. Je kunt er wel zeker van zijn dat je geen volgende stap hoeft te maken zolang de stap nog niet is afgerond. Kost dit veel tijd? Dan komt dit voor risico van JUROP.

Het kan voorkomen dat er in een bepaalde stap geen oplossing gevonden wordt. Wanneer dit het geval is zal JUROP je adviseren over het al dan niet verder gaan en het nemen van de volgende stap. Het is aan jou om te bepalen of je wel of niet verder wilt gaan.

JUROP streeft er naar om iedere zaak goed en naar tevredenheid af te ronden. Wil je echter na een stap niet meer met JUROP verder dan is jammer maar staat het je vrij om naar een andere rechtshulpverlener te stappen.

Vragen over onze prijzen

De werkwijze van JUROP is er juist op gericht om de onzekerheid van het hanteren van een uurtarief weg te nemen. Mocht je dit echter echt willen dan kan dit altijd besproken worden.

Indien het bedrag niet in één keer betaald kan worden dan is er een mogelijkheid om een regeling te treffen. U dient dit dan vooraf duidelijk aan te geven waarna de mogelijkheden besproken zullen worden.

Kan JUROP jou ook helpen?
Doe de check!